Friday 1 June 2012

Bila Kita Mahu Start Shopping Players?

Umum sudah jelas akan pengurus baru Liverpool, Encik Brendan Rodgers. Dan tak kurang juga kutu-kutu berahak yang buat lame joke Kenny Rogers, c'mon. Too stupid yet too retards. Cuba nak jadi cool huh? Well, you just did. Cool bloody arseholes with half brain. What a creatures.

Ok sekarang bila kita akan shopping pemain-pemain hebat yang duk ada dalam market? Kata nak rebuild the team, manager dah ada. Supposedly today (UK time) dorang nak reveal Encik Brendan Gan. Maksud saya Brendan Rodgers. Saya taknak jadi skeptikal akan perlantikkan pengurus baru Liverpool ini. Biarlah waktu yang menentukannya. The greatest win is patience kata orang bijak pandai. Bagi orang yang kurang pandai macam saya, bersabar tu takde masalah. Cuma sampai bila?

Ok bagi mereka yang memang tak pandai langsung, macam saya cakap diperenggan awal tadilah. Lawak Kenny Rogers, lawak this is our season, lawak we will bounce back. Itu yang tak pandai langsung. Tapi berlagak "Mr. I Know Everything". Like I care?

So dalam konteks pembelian pemain untuk Liverpool menghadapi musim baru nanti apakah yang bermain difikiran dan apakah harapan (Mohon jangan berhenti berharap) Rakan Kop sekalian alam? Apakah masih mahu duduk depan TV sambil hampir sakit jantung tengok Liverpool main atau redha apa sahaja terjadi lepas ini? Harapan mesti ada bukan?

Bila saya baca pemain-pemain seperti Eden Hazard, Hulk yang menyatakan mereka akan ke Chelsea yakni kelab untuk mereka-mereka dari golongan sumbang mahram, pencurang, perverts serta kelab ini juga memang terkenal untuk golongan mereka-mereka yang sinonim dengan gelaran Pengkhianat. Kenapa saya namakan begitu? Nanti saya kupas. Maksud saya dilain entri, bukan untuk entri ini. Apakah kita rasa bila nama-nama seperti Hazard (dari zaman Benitez lagi scout duk usha-usha) atau Hulk memilih untuk pergi kelab sebegitu rather than Liverpool? Dengki tak? Dengki tak? Sikit pon mesti ada kan?

Ahh sialan, nak taip panjang-panjang bos plak panggil. Nanti bersambung dilain entri.........

No comments:

Post a Comment